Sunday 20 July 2008

AKTIVITY

Mungkin berita ini lambat di update di blog ALC ini. Tapi cuba untuk mengingat kembali aktiviti-aktiviti yang pernah dirilis pada bulan-bulan sebelumnya. Aktiviti yang dilangsungkan kurang mendapat respon dari individu sekitar scene,tapi ini cukup baik untuk mendirikan sesuatu gerakan awal.

Aktivity pertama pada bulan April 2008 adalah sesi akustik session yang dianjurkan oleh community K.I.T.A dan Cik Nina sebagai admin dari community ini. ALC menampilkan group akustik kolektif dari Ja-Sagen dari Batam Indonesia dan ALC. Group Band yang dilahirkan secara spontanitas ini cuba memberi satu yang lain dari penyampaian media. Muzik Akustik yang diberi nama SUARA KITA dan mendapat respon baik dari teman-teman. Ini adalah aktivty awal yang kami rilis pada tahun ini.


Aktiviti yang dilangsungkan pada bulan May 2008 seperti MAYDAY 2008 yang mengangkat issue tentang "awal dan sejarah Mayday, Membongkar tirani kebusukan Mcdonald dan teori kebebasan dalam kehidupan". Aksi langsung ini tidak begitu ramai yang mengikuti, dan ini awal menyatakan kita ada dalam gejolak ini.


1 comment:

Aku said...

wah namaku disebut =)