Sunday, 9 August 2009

RAJA MELAYU MURKA MALAY POWER!

PENULISAN INI AKU DAPATKAN DARI EMAIL AKU. AKU TAK TAU YANG MAMAT NI RAJA DARI SUSUR GALOH MELAYU RIAU-LINGGA. SKANG DIA BELAJAR DEKAT FRANCE. PERGH..SERAM BEB!!BACE BACE!!

aku seorang yang datang dari keturunan di raja melayu. datang dari keturunan Raja Ali Haji ( yang menciptakan gurindam 12 ) tau ke kome gurindam 12? dulu tok nyang aku tu tak der pulak memasukkan ideologi nazi dalam sastra gurindam 12 tu. aku rasa korang ni semua gila nak jadi popular la. korang melayu ke? dari mana asalnya korang melayu?ntah2 korang jawa,..banjar,atau pun mamak? lepas tu kenapa sibuk masukkan ideologi nazi dalam tubuh melayu.aku tak setuju.sebab aku adalah susur galoh dari kerajaan melayu. tapi kenapa korang dok sibuk juang kan melayu sampai masukkan lambang nazi? dulu pahlawan2 melayu tidak ada rasa patriotisma dalam sekelompok melayu, mereka hidup saling sejahtera dengan bangsa lain. pukimak betul la korang ni semua. bikin malu melayu je. kalau nak juangkan melayu, jadi melayu fundamental. raja2 melayu dulu bukan juangkan keturunan melayu,. tapi seluruh bangsa ini kau tau!

sape ketua korang ni? kasi tau aku? biar aku terajang. model macam korang ni yang buat malu melayu. yang jatuhkan martabat melayu. lain kali fahamkan dulu ideologi2 nazi tu. nazi anti dengan agama. yang korang dok sembah si misai kontot tu buat ape?bangang. kan dah jelas Allah S.W.T Tuhan kita. Nabi Muhammad S.A.W rasul kita. itu yang kita sembah. ni aku rasa korang ni ngaji je tak pandai.

dah lah aku malas nak bebel pjg2...

Raja Indera Kelana

( france, 18 April 2009 . 16:20 PM )

6 comments:

hafiz said...

bro semua! tiada siapa yang mau jadi hamba kepada sesiapa! teruskan perjuangan! racism harus dihapus sama sekali! ketuanan melayu? smua ni sial!

Anonymous said...

kita adalah titipan dari NYA di atas muka bumi ini,saling memberi, menghargai, dan bekerjasama dengan mereka di sekitar kita.

tiada raja yang mampu mengubah hidup kita dan memaksa kita tunduk dan menyembah kepada mereka sang raja!

gaf

Fruit Of The Day said...

Apelah ketuanan melayu lah,marah nazilah..padahal dua2 dah lebih kurang..
tipu r untuk semua bangsa..kalau untuk semua bangsa adil dari dulu,dah xwujud dah ketuanan melayu semua ni..xnak racist2..semua manusia sama xde beza..tinggal ide je yang bercanggah..

Anonymous said...

melayu dalam konteks sebuah bangsa yang tertua dalam sejarah nusantara. kita bangsa melayu harus menciptakan sebuah hegemonisasi budaya dalam sebuah peradaban. yang artinye konteks melayu dalam hubungan sastra dan pemuka agama islam di nusantara. melayu kurang bersatu?benar!ketika ia bersatu?hancur akibat poliyik kekuasaan yang membunuh peradaban melayu itu sendiri.itulah yang kita lihat sekarang bagaimana umno menjadikan melayu sebagai kambing hitam dalam politik mereka. sedangkan bangsa tionghoa ( chiness ) dan india hanyalah pelabur dalam politik umno yang bangang. jadi di mana hak 2 bangsa tadi? orang melayu mempertahankan ketuanan dan hidup dengan iri mengiri, sedang dua bangsa yang lain? mereka meneruskan kehidupan dengan memainkan ekonomi. mereka perlu hidup dalam kongkongan ketuanan melayu yang mana telah hilang dari bangsa mealyu itu sendiri.herm...

gaf

pendeta gila said...

salam.
ini pula pendapat aku..
sifat perkauman nie semua orang ada...tipu kalau korang kata ko nie tidak mempunyai sifat perkauman..
kenapa kita perlu tunjuk membabi buta sifat perkauman tersebut?
adakah dengan cara sedemikian akan membuat bangsa lain akan jadi takut?
jawapanye tidak...
jangan kata bangsa lain yang sememangnye sudah menjadi rakyat malaysia..
mamat indon dan mamat bangla yang baru je datang kat malaysia ni pon tak takut..
sebab dia dah tahu.
malaysia ini sebuah negara yang mempunyai undang2.so rakyat malaysia tidak boleh buat apa2 kepada mereka.
kecuali bile mereka melakukan kesalahan.
korang cakap korang anti dengan cina.tapi korang tidak sedar dalam kehidupan seharian korang itu sendiri telah membantu bangsa yang korang benci itu.
kenapa aku cakap macam itu?
siapakah saudara gula yang paling kaya kat malaysia?
beliau itu berbangsa apa?
bangsa apa yang paling banyak menjadi pemukal dan pemborong kat malaysia?
so korang pikir ar sendiri..
bila sentuh je bab malay power,anarchy,nazi,sharp semua ini menceritakan perpecahan anak muda yang berbangsa melayu.
kerana kebanyakan bangsa yang terjerumus dalam kancah ini ialah bangsa melayu.
bangsa lain cuma serpihan je.
korang tak malu ke?
atau korang tidak pernah sedar?
so pikir2 kan lah apa yang aku cakap kan ini.
kenapa kita mesti saling membenci?
korang mesti ingat.
apa yang kita ikut ini sebenarnya bukan budaya kita.
kita cuma pinjam budaya orang barat.kenapa kita mesti ikut membabi buta?
salah ke kalau kita cuma ambik apa yang sesuai dengan kehidupan kita seharian?
takde faedahnya kalau kita berpecah belah...
jangan jadi macam mamat yang bernama anuar ibrahim.sanggup dipergunakan oleh bangsa lain untuk mencapai impianye.
beliau tidak sedar yang beliau dijadikan alat untuk memecah belahkan bangsa melayu...
aku bercakap sedemikian bukan bermaksud aku ini mengajak saudara2 sekailan mengamalkan sifat perkauman..
aku bercakap atas dasar untuk kembalikan maruah dan darjat bangsa aku iaitu bangsa MELAYU.

A//LIBERTY COLLECTIVE said...

buat saudara pendeta gila..

kita tidak menguraikan sebuah isu bersangkutan dengan perkauman melayu cina india atau sebagainya. populasi bangsa makin meningkat dan seiring dengan itu ketidak-stabil-an pengruh kebencian dalam kelompok masyarakat makin tinggi. memang malaysia adalah tanah dari bangsa melayu. tapi tidak patut kalau kita benci dengan kemajuan bangsa lain. mereka bekerja keras untuk mencapai sesuatu maksud dari segi ekonomi,kehidupan dan kesejahteraan mereka di tanah yang mereka tumpangi ini. mereka tidak ada hak keistimewaan,tapi mereka ada segala cara dan strategi untuk mengistimewakan diri mereka sendiri. orang kita malas berfikir,dan membaca.

anda bertanya tentang adakah bangsa lain yang berfahaman seperti kami?kebanyakan melayu dan bangsa lain hanya serpihan? itulah kalau kurangnya pengetahuan dan rotasi minda kamu. sekarang kita berada di malaysia,yang majoritinya melayu. dan sudah mungkin kebanyakan nya dari bangsa melayu. bagaimana dengan negara china? disana hampir keseluruhan bangsa china yang berfaham seperti ini,dan bangsa lain hanya seerpihan,dan begitu juga di singapura,indonesia,afrika,greece dan lain-lain.

kami bukan mengadopsi budaya dari barat 100%.kami faham bahwa mereka juga banyak kesalahan dari apu yang mereka ciptakan. tapi kami cuba buwa satu fahaman kepada konteks timur dan kesesuaian dalam budaya timur ini. kami tidak melakukan sesuatui tanpa tidak berfikir. kami berfikir kerana kami manusia yang boleh berfikir. kami melakukan dengan agenda-agenda yang positif dan cuba meminimakan penggunaan atau menjadi hamba pada kerajaan. kedaulatan melayu yang anda pertanyakan? cuba anda tanyakan kembali seberapa jauh ketuanan melayu yang dapat mengembalikan keistimewaan dan tanah tempat bangsa melayu yang di rampas paksa oleh kerajaan sendiri. dan adakah mereka penerus bangsa ini dan penegak dari keagaamaan islam dalam negara? mereka lebih mementingkan keistimewaan mereka bukan kita. lihat bagaimana megahnya bangunan FREEMANSONARY di johor bahru yang berhampiran dengan istana? apakah tak terfikir oleh anda bahwa liberalisasi dalam kerajaan telah wujud?

ingin melayu kembali bangun? susah kalau melayu tak punya corak fikir seperti bangsa lain yang maju. hakikatnya memang bangsa lain yang membangunkan malaysia ini sehingga malaysia menjadi negara kapitalis dan mementingkan hak mereka yang duduk dekat kerusi-kerusi pejabut kerjaan sana!

Apapun cuba fikirkan kembali,siapa,apa, dan mengapa wujud garis perlawanan dalam negara ini.

anda mendapat keistimewaan yang di beri kerajaan?kalau ya,syabas buat anda:)

salam energi
gaf