Friday 9 January 2009

MARCHING PROTEST ANTI WAR

APA DAN KENAPA?

Atas nama prihatin dan manusiawi, aksi langsung ini dilaksanakan untuk membangun kesedaran sosial sesama manusia tentang isu peperangan yang sedang berlaku diatas bumi khususnya di Palestin yang jelas merupakan satu konspirasi besar yang tercipta diantara Israel-Zionis dan US.

Kerana kuasa, ketua dan pemerintahan adalah satu kesilapan total yang diciptakan oleh manusia tamak, yang akhirnya melahirkan peperangan sebagai satu solusi biadap untuk menindas manusia lain, dengan melakukan siri-siri penjajahan tidak berperi dan pencabulan hak untuk setiap manusia hidup dengan aman diatas bumi yang dikongsi bersama.

Kerana berdiam diri tidak dapat memberikan sebarang perubahan dan harapan buat mangsa-mangsa peperangan yang kejam ini. Biarpun usaha ini nampak kecil tapi ia sudah cukup memadai buat kita sebagai manusia-manusia biasa yang tidak berkuasa tetapi mempunyai kesedaran dan impian untuk berkongsi keamanan sejagat.

Aksi langsung ini dilihat sebagai satu metod rakyat yang bersifat demokratik untuk menyuarakan rasa tidak puas hati secara terangan/ tanda protes terhadap peperangan dan kekejaman yang telah berlaku. Demonstrasi jalanan sebegini dilakukan terus oleh kebanyakan negara-negara demokrasi dan Malaysia(l) merupakan salah satu diantaranya. Perkara ini jelas termaktub dalam Perlembagaan Negara dan sama seperti didalam Article 20, United Nations Universal Declaration of on Human Rights 1948: Rakyat mempunyai hak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata.


FAKTA.

Peperangan lebih banyak membunuh orang awam termasuk wanita dan kanak-kanak daripada tentera.

Israel-Zionis adalah mesin perang yang dikerah oleh kuasa besar US untuk membuat kehancuran diatas bumi Palestin.
Setiap keuntungan dari produk syarikat multinasional US akan disalurkan kepada militari di Israel untuk tujuan peperangan ini.

PBB hanyalah sebuah Pertubuhan Boneka Bodoh yang diwujudkan oleh US bagi mengaburi manusia atas nama 'Keamanan Dunia'.

US adalah kuasa besar yang mengawal ekonomi dan politik dunia secara tersurat dan banyak peperangan yang berlaku selepas era 'Perang Dunia 2' didalangi oleh kerajaan US secara tersirat.

Kerana kuasa adalah punca kehancuran manusia itu sendiri. Selagi kuasa itu wujud, penindasan tidak akan pernah terhapus.


SERTAI KAMI!

Kami adalah sekumpulan manusia yang ingin membina sokongan solidariti bagi melawan penindasan yang telah dilakukan oleh konspirator Israel-Zionis dan US diatas bumi Palestin. Kami adalah pecinta keamanan yang menentang keras mana-mana peperangan yang berlaku diatas dunia yang seharusnya merdeka ini. Sertai kami atas nama kemanusiaan dengan:

Menyebarluas pamplet ini kepada famili, rakan-rakan dan jiran sekitar.

Boikot/ minima pengeluaran wang terhadap produk-produk multinasional US.

Bepartisipasi bersama kami dijalanan sekarang!


DATE : 10 JAN 2009
VENUE : PEJABAT POS BESAR, JB to PLAZA SENI, JB.
TIME : 4PM ONWARDS

No comments: